piątek, 14 czerwca 2013

Prolog

Rose  

Hogwart stał przed nami otworem. Drzwi od Wielkiej Sali otworzyły się, a my, zdumieni, ale i zachwyceni, szliśmy między stołami. Pamiętam, że spojrzałam w górę, aby się uspokoić. Zobaczyłam sufit... nie, to  nie był sufit. Był to kosmos. Gwiazdy lśniły, a gdzieniegdzie spadał na ziemię gwiezdny pył. Opuściłam głowę. Ceremonia Przydziału już się rozpoczęła. Kolejne jedenastolatki trafiały odpowiednio do domów: Gryffindoru, Hufflepuffu, Ravencalwu, Slytherinu. "Potter, Albus" usłyszałam i ujrzałam, jak Al wychodzi na środek, by następnie dostać przydział. "Potter!" Krzyknęła Tiara "Tak, to wielki zaszczyt...Oczywiście... Ale jednak... Slytherin!!!" Zapadła głucha cisza. A potem Ślizgoni zaczęli wiwatować.Albus na początku spojrzał na mnnie z przerażeniem, ale czym wiwaty były głośniejsze, tym - tak mi się wydawało - on czuł się pewniej i pogodził się z tym. Zapewne przypomniał sobie słowa ojca. Rzucił mi promienny uśmich. Teraz jednak kolej na mnie. "Weasley, Rose".
Podeszłam, wciąż się uśmiechając. Usiadałam na stołku a Tiara spoczęła na mojej głowie. "Aha! Kolejna Weasley!" Usłyszałam śmiechy, zobaczyłam rozbawienie. Te słowa są tak słynne, ponieważ Weasleyowie od pokoleń trafiają do Gryfindoru. "Widzę jednak, że jesteś...inna" Inna? Co to znaczy inna? Nie zdążyłam  się nad tym zastanowić, gdy Tiara krzyknęła: "Ravenclaw!" . Na moment zaległa cisza, a potem rozbrzmiały niezwykle głośne oklaski. Podeszłam do stołu Ravenclawu, usiałam wśród wiwatów i spojrzałam w stronę stołu Slytherinu. Albus patrzył na mnie. Już się nie uśmiechał. Za to siedzący koło niego Scorpius Malfoy - wręcz przeciwnie. 





I jak tam? ^^ Podoba się? :) Czekam na komy!! ^-^ ^.^ :> :)


7 komentarzy:

  1. Albus jako jedyny z Potterow byl w Slytherinie.
    -_-

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko, Potter w Slytherinie...
    Tego jeszcze nie było, ale co tam, czytamy dalej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Albus jako jedyny był z Potterów - cytuję jak wyżej :) Potwierdziła to sama pani Rowling :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem krótko.
    W-S-P-A-N-I-A-Ł-A notka <3

    OdpowiedzUsuń